Biodanzalogie

Hier vind je regelmatig berichten over Biodanza; de theorie, de praktijk, de vertaling naar het dagelijks leven, de effecten, poezie en meer....

zaterdag 5 juli 2014

Het vuur in je leven



Biodanza confronteert je met drie existentiële vragen:

  1. wat wil ik doen
  2. waar wil ik wonen
  3. met wie wil ik zijn
In je leven beantwoord je die vragen, met de keuzen die je maakt en de richting die je inslaat. Wanneer je een tijd Biodanza beoefend kun je erachter komen dat het antwoord dat je leeft, niet overeenkomt met je meest waarachtige antwoord op die vragen, in je hart. Dat kan pijnlijk en soms beangstigend zijn.

Ik ben een prachtig boek aan het lezen dat helpt bij het zoeken naar je innigste antwoorden. The firestarter sessions. Het kan je heel goed helpen om  op een bio-centrische (het leven respecterende, stimulerende, liefdevolle, natuurlijke....) manier te zoeken naar je meest authentieke antwoorden. 

By the way: Ik vind Life Affirming een goeie Engelse omschrijving voor Biocentrisch (een sleutelbegrip in de Biodanza theorie).

Het boek "the fire starter sessions" is nu nog alleen in het Engels verkrijgbaar, maar het zal binnenkort vast vertaalt worden want het is een enorme hit. Heel veel creatievelingen gebruiken het boek al.... (en zijn we in essentie niet allemaal creatievelingen)

De schrijfster noemt:

  1. Je sterkte - niet datgene wat je goed kan.... maar dat waar je je sterk van gaat voelen als je het aan het doen bent.
  2. Je zwakte - datgene waarvan je je zwak gaat voelen als je het aan het doen bent (en dat kan best iets zijn waar je goed in bent!)

Dat alleen al verandert je perspectief over welke kant je op moet! Een heerlijk boek om de zomer in te duiken dus... Ik ben er al ingedoken.
Sterker nog, ik ben er samen met mijn collega van de SchrijfSalon een online-cursus over aan het schrijven. Na de zomer kun je vanuit thuis meedoen. Je kunt even kijken wat we van plan zijn HIER


Phoenix
Om van je leven een kunstwerk te maken, heb je vuur nodig. Het vuur van je verlangen, je passie, je hartstocht, je levenslust, je kracht, je creativiteit. Soms even opstoken is essentieel. De andere elementen heb je ook nodig: aarde, water, lucht. Daarover later meer...
  • Hoe kun je vandaag je vuurtje een beetje opstoken? 
  • Waar krijg je het warm van?
  • Waar gaat je hart sneller van slaan?
  • Waar raak je van in vuur en vlam?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten