Biodanzalogie

Hier vind je regelmatig berichten over Biodanza; de theorie, de praktijk, de vertaling naar het dagelijks leven, de effecten, poezie en meer....

maandag 15 september 2014

Ontmoetingen

Een echt moment


Het leven draait
Om echte momenten
Soms zijn ze er
Soms niet
Achteraf lijken het
Wonderen
Van te voren
Kun je ze niet
Bedenken

Want
Hoe maak je ze
Waar zijn ze voor
Waar haal je ze
Vandaan
Wie kent
Het geheim
Van
Een echt moment

Een ding weet ik zeker
Het gaat om contact
Er staat iemand voor je
Je slaat je ogen op
En vindt de ander
In die ene oogopslag

Dan wordt je stil
Je kijkt
Zonder denken
Zonder oordeel
Zonder zoektocht
Onbevangen
Als een kind

En soms
Kan het gebeuren
Dat de ander
Net zo kijkt
Als jij
Ineens is er
Her-kenning
Erkenning
Onbevangen openheid
Je ervaart de waarde
Van een ander mens



En dan
Gebeurt er iets
Speciaals
Ik noem het
Een wonder
Iets onverklaarbaars
Iets moois
Je leeft op
Je wordt wakker
Naar de ander
Die voor je staat
En die ander
Beleeft hetzelfde
Maar dan
Op zijn eigen
Manier

En dan is er
Contact
Een verbinding
Je weet het
Ik besta
Omdat jij bestaat
Jij bestaat
Omdat ik besta
En dan
Is al het andere
Overbodig

Attracties
Geschenken
Verre reizen
Rijkdom
Aanzien
Of
Opofferingen
Kunnen hier
Nooit tegenop

Want in het leven
Draait alles om
Echte momenten
Ervaringen
Van echt contact

Momenten
Die zeggen
Ik sta hier voor je
En ik hou van jou
En jij van mij
Zonder geluid
Zonder poespas
Zonder reden
Gewoon
Om alles
En
Om niks





Geen opmerkingen:

Een reactie posten